Welkom!

Dit is onze blog die wij hebben gemaakt naar aanleiding van de opdracht voor trends. Wij moesten onderzoeken wat de trends zijn op het gebied van vrijetijdsbestedingen van 50 plussers.

Anna, Aréle, Bibi, Joost, Katinka, Nikita, Priscilla en Serina

donderdag 17 januari 2008

50-plusser wil comfort

Dit artikel is relevant omdat het laat zien dat de 50-plussers veranderen, ze richten zich steeds meer op de prijs/kwaliteit verhouding bij een vakantie. Tevens laat het zien hoe organisaties het beste 50-plussers kunnen benaderen. 50-plussers stellen steeds hogere eisen aan comfort. De doelgroep wordt ook steeds kritischer, zowel tijdens de vakantie als bij het boeken van de reis zelf.
De 50-plusser van nu is actief en zelfbewust. Zo komt het ook dat de ouderen steeds meer op vakantie gaan. Aangezien het aantal 50-plussers de komende jaren alleen nog maar zal stijgen en ze steeds ouder worden, is dit natuurlijk een interessante doelgroep voor de reisbranche.

Naarmate men ouder wordt prefereren ze een comfortabel hotel boven een bungalowpark.
Uit dit onderzoek blijkt dat de 50-plusser vindt dat reisorganisaties reizen niet moeten aanprijzen op basis van leeftijdscategorieën maar op basis van interesses en thema’s.

Holland.com (2004) Kritische vijftigplusser wil comfort
Geraadpleegd op 28 december 2007, van:
http://www.holland.com/corporate/index.html?page=http://www.holland.com/corporate/pers/persberichten2004/c010404.html

Geen opmerkingen: