Welkom!

Dit is onze blog die wij hebben gemaakt naar aanleiding van de opdracht voor trends. Wij moesten onderzoeken wat de trends zijn op het gebied van vrijetijdsbestedingen van 50 plussers.

Anna, Aréle, Bibi, Joost, Katinka, Nikita, Priscilla en Serina

vrijdag 18 januari 2008

Interview 2: Bibi Overakker

Naam geïnterviewde: Patty de Vre
Leeftijd geïnterviewde: 51
Datum: 07-12-2007
Tijd: 14:45-15:50


Mijn tweede interview heeft plaats gevonden bij iemand thuis. Deze persoon ken ik via mijn moeder. Het is haar buurvrouw en is ontzettend aardig. Bij binnenkomst was het meteen gezellig. Ik had mijn moeder meegnomen omdat zij het leuk vond om de buurvrouw ook weer eens te zien. Ze zagen elkaar regelmatig maar dan was het vaak alleen ‘hooi, of haai’ die ze tegen elkaar zeiden. Dus mams en ik zaten op de bank met een kopje thee en ik begon aan mijn interview.

Vakantie & reizen
Uit mijn eerste vraag over vakanties en reizen bleek dat Patty al een hoop van de wereld heeft gezien. Vroeger met de kinderen en haar ex-man waren het vakanties naar warme landen als Frankrijk, Italië of Spanje waar zij 2 weken lang met elkaar doorbrachten. Ook ging Patty vroeger met het hele gezin op wintersport. Zij gingen dan meestal met een groep van 3 gezinnen. Toen zij van haar ex-man afging leerde Patty een nieuwe man kennen. Deze man is een echte vakantieganger en gaat dan ook regelmatig naar landen als Afrika, Bonaire en noem maar op. Sindsdien zijn de reizen voor Patty ook veranderd. Naast veel leuke stedentrips het afgelopen jaar is zij ook naar Afrika/Gambia geweest. Patty vertelt mij dan ook de aankomende jaren veel verre reizen te gaan maken met haar huidige vriend. ‘Als je wat ouder wordt besef je pas hoe graag je nog alles wilt zien van de wereld. Natuurlijk gaat dat niet maar zolang het nog kan hoop ik nog een hoop moois te zien’.
De reizen worden altijd geboekt via het reisbureau. Volgens Patty zit het dan altijd goed. ‘Reisbureaus zijn er niet voor niets’. In de toekomst geeft zij aan reizen als Afrika of Bonaire nog steeds te boeken via het reisbureau. Stedentrips en overnachtingen zullen via het internet plaats vinden. Dit omdat het sneller en makkelijker is.

Sport & recreatie
Ik ging meteen door naar het volgende onderwerp sport en recreatie. Patty is een enorme sportieve vrouw. Ze ziet er dan ook nog goed en fit uit. Patty sport dan ook erg graag en sport momenteel ongeveer 2 keer per week. Ze zit bij de sportschool en loopt daarnaast vaak hard. Ook fietst Patty regelmatig. Dit zijn geen lange fietstochten maar kleine fietsritjes naar het dorp toe of werk. Naast sporten doet Patty nog veel andere dingen in haar vrije tijd. Ze houdt van heerlijk uiteten, winkelen en met haar dochters zijn. Ook studeert Patty nog steeds. Dit doet zij omdat ze het ontzettend leuk en interessant vind. Ze studeert kunstgeschiedenis en bezoekt ook regelmatig musea en tentoonstellingen.

Cultuur & amusement
Op de vraag wat Patty onder amusement verstaat gaf zij als eerst het antwoord ‘even denken hoor, jee dat is zo een ruim begrip’ maar daarna vervolgde ze meteen: ‘amusement is een soort vermaak, een gebeurtenis die je amuseert’. Onder cultuur verstaat Patty het volgende: ‘Cultuur is een begrip dat door de mens wordt gemaakt. cultuur kan ook vermaak zijn maar op een ander niveau, musea, toneel, kleding, kunst, bijeenkomsten maar ook taal en gedrag’.
Patty heeft met beide begrippen veel te maken. Door kunstgeschiedenis te studeren amuseert Patty zich enorm. Zij vind dit namelijk ontzettend leuk en doet dit dan ook voor haar lol. Maar naast alleen er lol in te hebben ziet zij heel veel cultuur. Ze bezoekt namelijk regelmatig musea. Ook heeft ze met een ander soort cultuur te maken want naast musea bezoeken leert ze ook in een andere taal. Het Engels bijvoorbeeld.

Sociale contacten
Patty is een vrouw van de sociale contacten. Ze heeft enorm veel vrienden en vriendinnen en momenteel een erg leuke vriend. Hij kent ook ontzettend veel mensen en ze gaat dan ook 1 a 2 keer per week uit eten. Patty heeft zelf veel vriendinnen. Deze contacten behoudt zij via de telefoon en mail. Ook per sms heeft zij veel contact. Zo smst zij veel met haar dochters en paar goede vriendinnen. In de toekomst denkt Patty nog steeds vaak contact te hebben via de telefoon en mail en zal zij nog regelmatig in de week uit eten en leuke dingen doen met vrienden.

Conclusie
Op het gebied van reizen reist Patty nog veel. In de toekomst zal dit ook zo blijven. Lange en grote vakanties zullen altijd geboekt worden bij het reisbureau. Tripjes en overnachtingen zullen nu en later nog steeds plaats vinden via het internet. Patty heeft niet echt een voorkeur qua reizen. Haar reizen kunnen verschillen van 2 personen tot een groep. Ze houdt niet van vakanties met een onbekende groep.
Verder sport Patty graag. Ook in de toekomst zal dit zo blijven. Zij sport ongeveer 2 a 3 keer per week. Verdere vrijetijdsbesteding wordt besteed aan studie, vrienden en haar 2 dochters. Recreatie zal ook nog veel plaats vinden in het verdere leven van Patty. Zij zal nog vaak musea en tentoonstellingen bezoeken.
Op het gebied van sociale contacten zit Patty goed. Ze heeft contacten via mobiele en vaste telefoon en per e-mail. In de toekomst zal dit niet veranderen.

1 opmerking:

oda zei

Dag Bibi...ik ben Oda Terwindt ..een oudcollega van je moeder Patty de Vré ...en op zoek naar haar mailadres... het oude van casema krijg ik steeds terug...
Ik vond je naam op google omdat ik haar niet kon vinden..en zag dat zij door jou geintevieuwd is...Toeval!!!.Zou je mij kunnen helpen...Dank en groet Oda Terwindt