Welkom!

Dit is onze blog die wij hebben gemaakt naar aanleiding van de opdracht voor trends. Wij moesten onderzoeken wat de trends zijn op het gebied van vrijetijdsbestedingen van 50 plussers.

Anna, Aréle, Bibi, Joost, Katinka, Nikita, Priscilla en Serina

woensdag 16 januari 2008

Social marketing gaat mainstream

Het artikel op Molblog gaat over een onderzoek van Forrest Research. Volgens het onderzoek zal een andere doelgroep dan de huidige 16- 24jaar de komende jaren het meeste internetten. We hebben het dan over de groep 35- 54jaar.

Volgens het onderzoek heeft in 2012 tachtig procent van de doelgroep 25- 54jaar zeven jaar of meer ervaring met internet. Over twee jaar zou dit percentage al op 59% liggen. Een andere conclusie uit het onderzoek is hoe langer een consument online is, des te meer hij zich zou bezig houden met social networking.

De eindconclusie van het artikel is dat marketeers zich in de toekomst meer moeten richten op het segment 25- 54jaar als het gaat over social networks. Social marketing word ook relevant voor mainstream en senior doelgroepen.

Dit artikel is erg interessant voor ons omdat het ons onderbouwd in de mening dat steeds meer ouderen (50+) gaan internetten/social networken. Waarschijnlijk, net als wat in het artikel wordt gezegd, neemt het aantal alleen maar toe. Dit komt o.a. door de vergrijzing, maar ook omdat het een rijke doelgroep met veel vrije tijd is.

Elsbeth Eilander, Molblog (5 november 2007) Social marketing gaat mainstream.
Geraadpleegd op 4 januari ’08 van:
www.molblog.nl/trends/6011

Geen opmerkingen: